پدر پولدار پدر بی پول رابرت کیوساکی

شابک :

978-622-98965-6-3

توضیحات :

کتاب پدر پول دار پدر بی پول

Rich Dad Poor Dad, What the Rich Teach Their Kids About Money That the Poor and Middle Class Do Not By: Robert T. Kiyosaki

آنچه ثروتمندان در مورد پول و کسب ثروت یاد می گیرند و به فرزندان خود می آموزند اما فقرا و طبقه متوسط یاد نمی گیرند و به فرزندان خود نمی آموزند

گزیده ای از آنچه در پرفروش ترین کتاب حوزه مالی می خوانیم:

از نظر نود درصد مردم ثروتمند بودن مایه دردسر است. پس بهانه‌هایی از این دست را می‌آورند: "من به پول علاقه‌ای ندارم"، "من هرگز ثروتمند نخواهم شد"، "لازم نیست نگران باشم. من هنوز جوان هستم"، "وقتی قدری پول دربیاورم، در مورد آینده فکر می‌کنم"، "همسرم امور مالی را مدیریت می‌کند". مشکل چنین جملاتی آن است که فرد معتقد به آن افکار را از دو چیز محروم می‌کند: یکی زمان است که ارزشمندترین دارایی محسوب می‌شود. دومین مورد یادگیری است. نداشتن پول نباید بهانه‌ای برای فرار از یادگیری باشد. اما این انتخابی است که هر روز پیش روی ما قرار می‌گیرد: ما تصمیم می‌گیریم با وقت خود چه کار کنیم و چه مطالبی را وارد ذهن خود نماییم. این قدرت انتخاب است. همه ما باید انتخاب کنیم. من تصمیم می‌گیرم ثروتمند باشم و هر روز دست به این انتخاب می‌زنم.

اول از همه برای آموزش سرمایه‌گذاری کنید. در عالم واقع تنها سرمایه حقیقی که در اختیار دارید ذهنتان است. ذهن قوی‌ترین ابزاری است که بر آن کنترل داریم. همه ما وقتی به قدر کافی بزرگ می‌شویم می‌توانیم انتخاب کنیم چه چیزی را در ذهن خود جای بدهیم. انتخاب با شما است. بیشتر افراد به جای آن که برای یادگیری سرمایه‌گذاری اقدام کنند یک راست اقدام به خرید سرمایه می‌کنند.

برای تسلط بر پول باید از آن باهوش‌تر باشید. آن وقت پول همان کاری را که به او بگویید انجام می‌دهد و از شما اطاعت می‌کند. آن وقت است که به جای آن که برده پول باشید ارباب آن خواهید شد. این همان هوش مالی است.

و ثروت یعنی توانایی برای بقا در آینده! این یعنی اگر امروز کار کردن را متوقف کنم چقدر دوام می‌آورم.

همین ترس‌ها و هراس‌هاست که افراد را به همرنگ شدن با جماعت وادار می‌کند و در اکثر اوقات افراد اجازه می‌دهند قدرت پول آن‌ها را کنترل نماید.

آن‌ها هر روز صبح از خواب برمیخیزند، سخت‌تر کار می‌کنند و از خود نمی‌پرسند آیا کاری که می‌کنند درست است؟

 

  • نویسنده: رابرت کیوساکی
  • ترجمه: محمد باقری
  • ناشر: انتشارات راداس

 

خریداران این کتاب ، کتابهای زیر را هم خریده اند .